Telewizje lokalne - raport

by Super User
in Public
Hits: 36

Telewizje lokalne ogółem, posiadają 4,3 mln odbiorców. Krajowy Instytut Mediów prezentuje wyniki badań oglądalności lokalnych stacji telewizyjnych w 2023 roku.

Telewizja WTK była najchętniej oglądaną telewizją lokalną w 2023 roku. Z szacowaną liczbą odbiorców prawie 261 tys., stanowi 6,1% widzów wszystkich telewizji lokalnych na rynku ogólnopolskim.

Drugą w rankingu jest TV Olsztyn, z widownią obejmującą 234 tys. osób (5,5% ogółu widzów stacji lokalnych).

Pierwszą trójkę najpopularniejszych stacji lokalnych w 2023 roku zamyka Lubelska TV
z wynikiem 235 tys. widzów (5,3%).

Największy zasięg telewizje lokalne osiągają w województwie wielkopolskim (łączna liczba widzów 580 tys.), śląskim (505 tys.) oraz dolnośląskim (400 tys.).

W relacji do liczby mieszkańców, największy odsetek widzów odnotowuje województwo warmińsko-mazurskie (24% mieszkańców, oglądających jakąkolwiek stację lokalną), lubuskie i wielkopolskie (po 20%).

W celu uzyskania bardziej rzetelnych danych obejmujących audytoria nadających w Polsce telewizji lokalnych, konieczne było wprowadzenie lepszego rozróżnienia między stacjami lokalnymi objętymi pomiarem a stacjami regionalnymi Telewizji Polskiej.

W związku z tym, do list stacji na poziomie każdego województwa wprowadzono od czerwca 2023 stację TVP3, właściwą dla danego województwa. Z uwagi na to, że pytanie o oglądalność stacji TVP3 zapewnia w badaniu jedynie dodatkowy kontekst dla stacji telewizji lokalnych, wyniki dla stacji TVP3 – zgodnie z założeniami projektu  - nie są w raporcie prezentowane.

Podobnie, w tym samym celu, w woj. śląskim, małopolskim oraz opolskim wprowadzono testowo do list stacji silną w tym regionie telewizję TVS (Telewizja Silesia), notowaną w danych z panelu telemetrycznego Nielsena. Z tego powodu, raport z pomiaru prowadzonego przez KIM, nie zawiera wyników stacji TVS, pochodzących z danych deklaratywnych, zatem nieporównywalnych do danych pochodzących z pomiaru pasywnego.

Pomiar oglądalności stacji telewizji lokalnych prowadzony jest w ramach stałego badania telefonicznego mediów, na losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej.

Badanie z założenia obejmuje zasięgi telewizji lokalnych, które rozpoczynały swoją działalność jako stacje kablowe.

Aktualna publikacja, dostępna pod adresem: https://kim.gov.pl/wyniki-badan/, prezentuje wyniki pomiaru prowadzonego między styczniem a grudniem 2023.

Zrealizowano 113 140 wywiadów, dając w ten sposób rzetelną próbę do wnioskowania
na poziomie ogólnopolskim, a także regionalnym.

Więcej informacji – Biuro Prasowe KIMprasowe@kim.gov.pl

 

Leave your comments

Comments

  • Guest (Kelly Murphy)

    Management is an important element of every company's work, but cost management is even more important because it gives every businessman an opportunity to control the financial side of his company, and manage its resources effectively.

    0 Short URL:
  • Guest (Kate Doyle)

    It's amazing! These services have really helped my company to manage several important projects and to establish good reputation of my business. And I think if cost management is applied correctly, it can improve the whole financial state of any company.

    0 Short URL: